wtorek, 22 stycznia 2013

Bromatologia czyli krok dalej...


A właśnie- kto z Was wie co oznacza to pojęcie? Przyznam się szczerze, że dopóki nie interesowałam się tematyką zdrowego odżywiania sama nie wiedziałam. Termin ten, z pewnością nie jest obcy dla studentów różnych wydziałów farmakologii czy niektórych wydziałów uczelni medycznych. Ja kończyłam zupełnie inny kierunek, choć był interesujący, zastanawiam się czy odnalazłabym się na kierunku, na którym wykładana byłaby właśnie bromatologia.

Ale do rzeczy- bromatologia to najogólniej biorąc nauka zajmująca się badaniem żywności (od broma -pokarm, logos- nauka). Dotyka między innymi takich zagadnień jak składniki odżywcze - ich składem czy działaniem, ocena strawności jedzenia, procesy produkcji żywności czy wpływ środowiska na jakość płodów rolnych. Mówi także o tym, jakie zagrożenie dla zdrowia może przynieść niewłaściwe odżywianie oraz jakie inter reakcje mogą zachodzić pomiędzy żywnością a lekami.

Tematyka wydaje się być ciekawa, mnie zwłaszcza interesuje rola i działanie składników odżywczych i ich zawartość w diecie.

Próbując poszerzyć nieco wiedzę na temat tego zagadnienia, dotarłam do strony Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego , gdzie odkryłam coś bardzo ciekawego. Czułam się jak dziecko, które stoi przed wielka ladą sklepową pełną słodkości- nie mogąc się zdecydować co wybrać :) Otóż PTF wydaje czasopismo naukowe "Bromatologia i Chemia Toksykologiczna". Na stronie jest dostęp do archiwalnych numerów tego kwartalnika. Artykuły ( w formacie pdf) są prawdziwą gratką dla zainteresowanych tą tematyką.  Jak łatwo się domyślić, niektóre tematy poruszane w tym czasopiśmie są aryciekawe. Głodnych wiedzy odsyłam na stronę Polskiego Towarzystwa Farmaceutcznego.

Jeśli zainteresował Cię ten post, dołącz do mojego newslettera:
Email
Imię
Zgadzam się z polityką prywatności

1 komentarz:

  1. Dobrze mieć chociaż ogóle pojęcie o żywności np. umieć rozróżnić świeże rzeczy od tych nie świeżych

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...